Twitter'dan Suretler : Uğur ( @negatifsephiye )



Daha önce de yaptığım Twitter röportajlarına yeni blogda devam ediyorum. İsmi gibi Uğur getirdiğine inandığım kardeşimle başlamak istedim. Daha önce hep az takipçililerle eğlenceli röportajlar yaptık. İlk defa bir az ünlü ile söyleşiyorum. Heyecanlıyım.

Not: Random gülüşler gülücük smiley'ı ile değiştirilmiş bunun dışında röportajda hiç bir değişiklik yapılmamıştır. Lütfen gülücüğe odaklanmayın.


Öncelikle sen benim kardeşim olduğun için ben senin her şeyini biliyorum. Peki neden bu röportajı yapıyoruz çünkü senin beni Cem Yılmaz'ın abisi konumuna sokan bir kariyerin var. Bugün bunu konuşacağız. 

Asla vazgeçemediğim trt ekolü ile başlamak istiyorum. Neden deniz ?

Uğur : Estağfurullah efenim biz kim kariyer kim. Bu bir yolculuk daha pişiyoruz vs vs :)))

 Deniz bir seçim değil.Deniz insanları seçiyor ve kendine çekiyor bence. Diğer yandan yaşadığımız yerde etkili bunda. Bir sahil ilçesi dışında olsaydık bu kadar etkilemezdi belkide.

Yani bütün bunlara sebep Üsküdar. Öyle mi ?

 Uğur : %100 diyemem ama önemli bir etken. 

 Peki şu an hayallerine ulaştığını düşünüyor musun ? Çünkü ülkemizde hayallerinin yakınından geçmek bile insana mutluluk veren bir şey. Sen şu an bu yolculuğun neresindesin ?

Uğur : 
Deniz Müzesi'nde çalışmak, bir dergide yazmak geçmişte gerçekleşen hayaller arasındaydı. Mevcut hayallerden bahsedecek olursak pek çok hayal kırıklığı ve sadece hayal olarak kalacak şey mevcut. Eskiden gerçekçi hayaller kurarsan gerçekleşmesi daha mümkün olur ve daha az hayal kırıklığı yaşarım diyordum. Şimdi gerçekçiler de gerçekleşmediği sadece hayal kurmanın zevkini yaşamak için saçma hayaller kuruyorum.

 Hayallerin gerçekleşmemek gibi kötü bir huyu da var evet ama dışarıdan bakıldığında senin bir çok insandan daha çok hayallerine yakın olduğunu görüyoruz. Başarılı olduğunu düşünmüyor musun ?

 Uğur : 
 Eğitim ve insan ilişkileri konusunda hayır ama kendi alanımda ismi zikredilir biri olmaya başladım.

 Peki biraz da eğlenceli şeylerden bahsedelim. Hobilerin neler ? Neler yapmaktan hoşlanırsın ? 

Uğur: Ağırlıklı olarak evde yapılan aktivitelerden hoşlanıyorum. Bu sıralar çok vakit ayıramasam da klasikler başta olmak üzere kitap okumayı severim. Müzik dinlemek gün içerisinde en çok yaptığım şey sanırım. Müzik konusunda tür olarak sadece şunu dinlerim diyemem. 
Dinlediğimde hoşuma giden ne varsa playlistimde. Ağırlık enstrümental parçalarda ve klasiklerde. Merak ettiğim bir meseleyi derinlemesine araştırmakta sevdiğim bir meşgale.


 Baya sıkıcısın yani agsdhdgjs

 Uğur: 
 Evet :))

Seninle çok vakit geçiren biri olarak söyleyeyim kesinlikle sıkıcı değilsin bi kere bir tarihçinin sıkıcı olma gibi şansı yok bence. Onun dışında çoğu kimsede bulunmayan bir mizah anlayışına sahipsin en çok seninle gülüyorum. Bu da ablanla röportaj yapmanın torpili olsun :))

Uğur :  :)
Teşekkür ederim efendim. 

Rica ederim :))
 Sosyal medya ile aranın çok iyi olduğunu biliyorum. Ayrıca bir youtube kanalın ve blogun da var. Sosyal Medya hayatının neresinde ?


Uğur: Sosyal medya benim için ön sıralarda. Çevremde benimle aynı uğraşlarda olan çok az kişi var. Sosyal medya bu tarz kişilere ulaşmamda büyük rol oynuyor. Bazen dozu kaçıyor. Bunu kabul ediyorum. Ama dediğim gibi benim için network oluşturma doğru kitleye ulaşıp, hitap etme konusunda bir araç. Blogum benim için bir iç dökme sayfası gibi. Çok az okunması aslında işime geliyor çünkü tarih temalı yazılar dışındakilerin okunması gibi bir talebim yok. Twitter'da uzun uzun yazamadığım ama yazma zorunluluğu hissettiğimde bloga yazıyorum. Youtube kanalına gelecek olursak zaman ayırmak gereken bir iş ve bu sıralar zaman bende en az bulunan şey. Bu kanalı açarken insanlara çok şey vaadettim ve bu vaatlerimin arkasındayım. Devam etmek için sadece okulun bitmesini bekliyorum. Bunun dışında yakın zamanda bir youtube kanalına konuk olmam gündemde. Oraya konuk olmak içinde vizelerin sonrasını bekliyorum.

 Okul demişken Tarih Bölümü son sınıftasın. Tarih okumak isteyenlere neler söylemek istersin ? 
 Uğur :
 Ananız babanız zengin değilse ya da iş garantiniz yoksa okumayın.

 Kısa ve öz oldu bu :)) 

Uğur : :))

 Biraz da gelecekten bahsedelim. Şu an dahil olduğun projeler var. Bize biraz bunlardan bahseder misin ? 

Uğur :  Bir film projesinde danışman tarihçiyim. Film Ayla Müslüm ve Çiçero filmlerinin yapımcısı tarafından yapılıyor. Aynı zamanda iptal olmamak konusunda inat eden bir kısa film projesinde yine danışman tarihçiyim. Yıl içerisinde KÜDENFOR (Koç Üniversitesi Denizcilik Forumu) ile ortak Dumlupınar denizaltısı paneli düzenlenmesi planımız var. Ayrıca aylardır tek cümle yazmadığım bir hikayem var. Bunlar dışında önceki soruda da bahsettiğim youtube işleri var.


Bir şeyi çok merak ediyorum. Cidden Ayla ve Müslüm'ün yapımcısı telefonu Ayla ve Müslüm'ün yapımcısı diye mi açtı ? Halkımız bunu merak ediyor.

 Ben Mustafa Uslu Ayla ve Müslüm'ün yapımcısıyım dedi. Ama onu ben sadece ismini söylese tanımam diye söyledi ve haklıydı da. Diğer yandan komik mi bence gomih.

 :))) inşallah projeden atılmazsın :))

Uğur: Atılırsam projeden alacağım parayı senden alırım.

 Ahahaha gülüşmeler gülüşmeler gülüşmeler öhm Ayla Müslüm ve Uğur'un yapımcısına saygılarımızı sunuyoruz.


 Uğur : sadfsafasd

Biliyorsun bizim bir serbest çağrışım köşemiz var. Şu an aklına gelen ilk şeyden bahsedip bize serbest çağrışır mısın ?


 Uğur :
Küçüklüğümü düşündüğümde aklıma iki şey gelir. Birincisi Üsküdar'da Paşalimanı'nda biz balık tutarken oradaki denizcilik işletmeleri iskelesine bağlı olan Ömerli su tankeri diğer ise eskiden Beşiktaş'da müze bahçesinde duran UB-46 denizaltısı enkazıydı. İkisininde önünden her geçişimizde mutlaka ikisine de yakından bakmak isterdim. Müze tadilata alınınca önce UB- 46 Çanakkale'deki müzeye nakledildi. Sonra Ömerli tankeri çok yaşlanınca Çanakkale'de olan Gelibolu tersanesine satıldı. Ondan bir kaç yıl sonrada ben okumak için Çanakkale'ye geldim. üçümüz 15 yıl sonra tekrar aynı şehirde bir araya geldik. Ben bunun tesadüf olduğuna inanmıyorum.

Adamın serbest çağrışması bile denizle ilgili :))

Uğur : ne yapayım aklıma o geldi :)

 Peki öncelikle bunca yoğunluk içinde bana zaman ayırdığın için teşekkür ederim.

 Uğur : 
 Rica ederim.

Son olarak eklemek istediğin bir şey var mı?

 Uğur : 
 Evet Twitter'da göründüğüm kadar inatçı ve egoistim. Teşekkür ederim.

Aaaa gider ayak attı golü. Her insanın içinde bir ponçik yatar diyoruz. Ve huzurlarınızdan ayrılırken Twitter'dan Suretler'de sizinle söyleşmeye devam edeceğiz. Yani size de çıkabilir. 





Yorumlar

Popular Posts

Nobahari

Ben, Kirke

Ahlat Ağacı