10 Maddede Menşorculuk Türleri


Tweet atmaktan daha şahane bir şey varsa o da menşın (Mention- Türkçeleştirirsek yorum yapmak) atmaktır kesinlikle. Ben menşor demeyi daha çok seviyorum. Bir dönem 25 ayrı menşında aynı anda oynar sonsuza giden menşınlarda yılmadan savaşırdım ama artık uslandım, duruldum belki de yaşlandım. 
Son zamanlarda çok ciddi yazılar yazmışım "Merilik bu deyilll" dedim kendi kendime. Hayat damarlarımızdan biri Twitter ve az çok herkesin karşılaştığı menşor türlerini maddelemeye karar verdim. 

1- Aşırı samimi menşorcu 

Bu arkadaşlarımız yıllardır takipleştikleri insanlara da 10 dakika önce takibe aldıkları kişilere de aynı samimiyet ile yaklaşırlar. 2. çoğul şahıs eki olan " siz" onların hayatlarında pek yer almaz. Çünkü samimi insan sen der ben der bakar samimiyet yetmezliği var şiveye girer "Nörüyon" der. 
Kötü niyetli olmadıklarını düşünerek cevap verip diyoloğu ilerletirseniz samimiyetinizden sırt alıp çok da güzel ağzınızın payını verir. 

2- Yapmacıklıktan öleyazma menşorculuğu

Genelde evli çocuklu anneler arasında gözlemlenen bu menşorculuk ardında "salon kadını çizgimden kaymayayım şimdi" barındırır. Bol bol karşılıklı nazar duaları ve aminli emojiler yağdırılır. Verilen tavsiyelerde alttan alta "ben daha iyi anayım tamam mı " rekabeti gözlenirken canımlar havada uçuşur. Bunların insta profiline denk gelirseniz "bükresunun annesi" yazısından tanırsınız zaten.

3- Düşürme menşorculuğu 
Genelde erkek bireyin avına yaklaştığı bu menşorlarda ilk fark edilen aşırı gülücüktür. Gülücüğe odaklanır bu arkadaşlar. Şimdilerde açık açık yürüme sorun olmadığından her şey serbest ama karda 25 kişiye yürüyüp izin belli etmeyen kripto avcılar da mevcut. 
Bunları bir başka yakalama taktiği seri favdır. Öldürene kadar favlar, blocklanana kadar vazgeçmez. 

4- Yaşlı menşorculuğu
Şimdi yaşlı vaaar yaşlı var. Burada söz edilen teknoloji ile pek haşır neşir olmayanlar. Çok alakasız bir tweetin altına "Onu yapma, bunu yeme şunu neden dedin" falan yazar. Sinirlidir fırça atar. Belki bir ebeveyn gibi yaklaşır ama siz yine de her sakallıyı dedeniz nineniz sanmayın. 

5- Yancı menşorculuğu
Bunlar şüphesiz en tiksindirici grup. Kendilerine buldukları bir kanaat önderini sorgusuz sualsiz savunurlar. Eğer alfa gerzekle münakaşa ederseniz bu sürüyle muhatap olmak zorunda kalırsınız. Kendi başlarına lince çıktıkları da olur. Fakat sert kayaya çarptıkları zaman bir daha toparlanamayacak derecede dağılır hesap kiltler veya toptan topuklarlar. 

6- Çok bilmiş menşorculuğu
Soteye yatıp biri bir hata yapsa da düzeltsem diye bekleyen bir türdür çok bilmişler. Yeri gelir yazım yanlışı düzeltir yeri gelir konuşulan konuya ortadan dalarak doğru bilgiyi verir. Asla hiç bir şeyi beğenmez. Her olaya eleştirel yaklaşmayı sever. Zaten o Arş-ı alayı seyre çıkan poposundan tanırsınız. Hayattan bu şekilde zevk alan bir insan türüdür. Verdiği bilgiler tartışmaya kapalıdır. Bazen kendi doğrularını allah kelamı gibi savunur. " Haklısın" en sevdikleri kelimedir bu şekilde kendilerinden korunabilirsiniz. 

7- Ponçikgiller menşorculuğu
Normal hayattaki başarılı muhabbet yeteneklerini Twitter'a taşıyan bu nadide insanlara pek sık rastlanmaz. Fakat yakalandığı yerde sevilmeli, sayılmalı, baş üstünde taşınmalı, az ama öz menşora girilmelidir. Çünkü çok menşorlaşmayı sevmezler güzel tweetler atıp hayatlarına dönerler. 

8- Arkadaş grubu menşorculuğu 
İçindeyseniz süper dışındaysanız ızdıraptır. Bitmez çünkü. 15 kişilik arkadaş grubu 25 gün boyunca canlı tutar o menşorlaşmayı. Yanlışlıkla içine düşenin bir daha iflah olmadığı Twitter'a küstüğü İsviçreli bilim adamları tarafından bilimsel olarak kanıtlanmıştır. 
Ama eğer sizin arkadaş grubunuz ise güzeldir. Goygoyun dibine vurulur gülünür eğlenilir. Bu tarz gruplardan 82 adet başarısızlıkla sonuçlanmış ilişki denemesi çıkar. Yani o toplara pek girmeyin.

9- Geveze menşorculuğu 
Bunlar biri selam verse de hayatımı anlatsam diye bekler. Durun siz söylemeden ben söyleyeyim ben de çoğu zaman bu gruba giriyorum. Hem geveze hem de olayları bir şekilde kendi hayatının süzgecinden geçirmeden anlatamayan, bir çeşit anlatma özrü bulunan insanlardır bunlar. Siz reçel üzerine konuşurken onun eniştesinin annesinin nasıl vefat ettiğini falan öğrenirsiniz. 
Gerçek hayatta da bu derece geveze oldukları yine aynı isviçreli bilim adamları tarafından kanıtlanıp bilime lanet etmelerine sebep olmuştur. 

10. Hadsiz menşorculuğu
Hiç alakası ve haddi olmayan konularda o küçük beyni ile büyük ahkamlar kesen, çoğu zaman karşısındaki insanın ruh halini farkında olmayan bu kimselerden Allah bizleri korusun. 


Evet menşorculuk türlerini 10 maddede inceledik. Fakat çok değişik insanların bulunduğu bu platformda atladıklarım illaki olmuştur. Affınıza sığınıyorum, güzel bir haftasonu diliyorum. 


Yorumlar

Popular Posts

Nobahari

Ben, Kirke

Ahlat Ağacı