Twitter'dan Suretler : @sumuklupapatya





Bugün yine Twitter’ın eğlenceli yüzlerinden biriyle birlikteyiz. Onu TV dünyasına aşinalığı, TV yapımlarına getirdiği cuk oturan yorumlarla tanıyorsunuz. Bir de aşırı ponçik bir insan olmasıyla. Böyle güzel insanların biraz daha fazla tanınmaya hakkı var diye düşünüyorum. İyi “şeyler “ paylaşılmalı.

Twitter’dan Suretler’in Mart ayı konuğu pek sevgili @sumuklupapatya
İyi okumalar efendim.

Bir diziye yorum yapacak olsam aklıma ilk sen geliyorsun. Hatta bir bilgi verecekken gugıla sağlı sollu girişiyorum. Çünkü daha önce cehaletimi yüzüme vurduğun da oldu. ( ki haklıydın)  Kanlı bir röportaj olacak belli oldu :))  Herkesin merak ettiği soruyu sorarak başlayayım, nereden geliyor bu TV dünyasına aşinalık?

Sümüklü papatya: Mesleki dezenformasyon diyeyim madem öncelikle. Yoksa ayıp kovalamam hâşâ.
Şöyle ki TV ile büyümüş bir çocuk olduğum için TV seyretmeyi hep sevdim ben.
1978 doğumluyum. Ve darbe sonrası Trt'den başka bir şey yoktu elimizde.
Şu an yapılan 80'liler, 90'lılar bunları bilir tarzı geyiklerin hepsini haizim.
Trt'deki en kaliteli işlerin çoğuna yetiştim. İnternet kullanımı yaygınlaşmaya başlayınca daha doğrusu evimize internet girince dizi forumlarında fink atarak başladı bu aşinalık.
Tabi ki çoğu TV yazarının ve senaristinin hatta oyuncusunun da üye olduğu http://dizifilm.com  forumları ilk evimdi.

Yalnız bloga reklam almıyorum :))))

Sümüklü papatya:
Çok ünlü bir forum sitesi dersin :)
Forumlarda insanlar ne demiş acaba diye gezmeye başladığım ilk dizi de Kurtlar Vadisi oldu bu arada.

Sen en başta mesleki dezenformasyon deyince ben bir ürktüm. Anonimliğin böyle bir durumu var. Karşında gerçekte kim var bilmiyorsun. Ayşe Arman'la röportaj yapan masum köylü değilim umarım şu an :))

Sümüklü papatya: Ahahahahha değilsin. Ben ismimle cismimle TV yazarlığı da yaptım ama Türk dizisi takip edenler sümüklü papatya'yı tanır.

Oh rahatladım :)))

Kendi ismimle Radikal'de yazıyordum. Kapanmadan önce tabi :(

Maşallah :)) Yine de gerçek bir yazarla röportaj yapmaya uğraşan bir çaylağım yani :)

Sümüklü papatya:
Estağfurullah.
Şimdilerde dizi saatlerinde dizi tweeti atan TV hesapları bu işi benden öğrendi diyebilirim.
Zira 2011'den 2017'ye kadar aktif şekilde dizi seyrederken live tweet atardım.

Anonimlik demişken biraz buradan gitmek istiyorum. Kendi kariyerin var ama anonim olarak da tanınıyorsun. Anonimlik daha mı özgür kılıyor bizi yoksa en sevdiğimiz prangamız mı?

Sümüklü papatya:
Benim için asla pranga olmadı anonimlik. Sümüklü Papatya mahlası sayesinde oldu her şey.
Radikal’e yazarken resmi kimliğimi istemeselerdi Sümüklü Papatya ile yazmakta benim için sakınca yoktu açıkçası.

Peki biraz dedikodu yapmak istiyorum :) Enn sevdiğim şey :)) Twitter'daki takipçilerini çekiştirelim :)) Memnun musun onlardan?

Sümüklü papatya:
Takipçi profilim aslında çok ilginç benim.
ilk takipçilerim Ekşi Sözlük’te her hafta dizi sonrası yazdığım uzzuuuuuun Fatmagül'ün Suçu Ne? entrylerimi okuyanlardı.
O zamandan beri takip edenler var.
Haricinde TV sektöründen yönetmenler, yapımcılar, oyuncular, set çalışanları olanlar var.

Doğru kişiyle takipleştiğimi biliyordum hahaha :))

Sümüklü papatya:
Bir de hasbel kader bir tweet'im timeline'ına düşüp sempatik bulanlar. Ortak takipçi hasebiyle gelenler de var.
Takipçilerimle ve takip ettiklerimle hep etkileşim halinde olurum. Sen de biliyorsun zaten. Hiç birinden şikayetim olmadı açıkçası.

Biraz da kişisel konulara girelim. Görüyoruz Twitter’da “7 dil biliyorum. Aya çıktım. Kendi kendime beyin ameliyatı yapabiliyorum.” gibi kendini öven insanlar var. Senin süper gücün nedir  ?

Sümüklü papatya:
Ahahahahha benim süper gücüm sanırım TV'da izlediği şeyi doğru tahlil edebilmek. Bir de milliyetçi olmamak.

Çok şahane :)

Sümüklü papatya:
Seçemediğim bir ırkın manyaa olamıyorum bir türlü.
Heee tabi bir de ezel ebed JUDE LAW aşığı olmak.  

Hahahha Jude Law'ı sana kaptırmak benim için üzücü olsa da :/ Bağrıma taş basarım senin için :)
Peki  Sümüklü Papatya ne okur ne izler ne dinler ?

Sümüklü papatya:
Şu sıra feminist okumalar yapıyorum. Ama Rus edebiyatı göynümün birincisi. İngiliz, Alman, ve Fransız yazarları da okuyorum tabi ki.
Türk edebiyatında herkesin bir gönlünün sahibi vardır ya hani benim ki Peyami Safa’dır. Sonradan dinci olması bile ona olan aşkımı bitiremiyor. Ahsdgfhjklş
TV'de şu an senaryosu tepe taklak olmaya başlasa da sadece Kadın seyrediyorum. Bu sezon TV'ye uzak kaldım açıkçası. Netflix ve blutv'yi seyrediyorum daha çok aslında.
Genel olarak rap ve elektronik müzik hariç her şeyi dinliyorum. Onları gafam kaldırmıyor yavrım yaşlıyım ben. Gerçi gençken de dinlemiyordum yalan yok.

Ahahahah onları bence gençler de dinleyemiyor. Hayali bir kitlesi olduğunu düşünmek istiyorum :))

Sümüklü papatya:
Ay iyşalla öyledir yaaa.
Ahahahhhaa

Bizim bir serbest çağrışım köşemiz var. Şu an aklına gelen bir  şeyden bahset bize bu herhangi bir şey olabilir. Serbest çağrış :)

Sümüklü papatya:
Bugün Twitter’da bir tweet düştü önüme.
Yeni bir dizi ile ilgili hatta bu akşam ilk yayınına çıkacak.
Şöyle düşündüm: yaratıcı yazarların hepsinin galiba mermisi bitmiş. O kadarmış ve bitmiş, hep aynı hikayeleri yeni mankenlerle çekiyorlar sadece. Üzüldüm buna biraz bana ne oluyorsa ahahaha.
Hee tabi bir de patlayan k-pop fenomen gruplarının skandalını konuştuk en yakın arkadaşımla.
Bizim dinci bacılarımız ayy Koreliler bize çok yakın kültürü çok yakın çok ponçikler falan diye deli gibi savunuyorlardı bunları. Şantajlardan, grup sex partilerinden, cinayetlere kadar bir çok proje oğlancık hapse gidecek şimdi. Onların haline bakıp keyiflendim yalan yok.
Seyrettikleri şeylerde alttan verilen yozlaşan toplum eleştirilerini ısrarla okumayan Kore drama fanlarına iyi oldu diyorum açıkçası.
Yeşilçam filmlerinden arakladıkları senaryolarla tüm dünya hakim olacaklardı. OLAMADI. Ahahahhahah
Dizilerle eve ayakkabıyla girilmiyor diye kültürünü nasıl yakın bulabilirsin ayol. Ahahahahah

Vayyyy be... yani serbest çağrışımın bile TV dünyası ile ilgili seni detoksa sokacağım.
Son olarak okuyucularımıza ne söylemek istersin?

Oturup röportaj yapılacak bir ilginçliğim olduğunu hala düşünmüyorum ama lütfedip okuyan herkese diyeceğim şu ki; sokaklarda eğlenme imkânı elinden almış bir halkız artık. Bunu önce hep beraber kabullenelim.

Estağfurullah herkesin ilginç bir hayatı olduğunu düşünüyorum ben :)

Sümüklü papatya:
TV'de veya sosyal medya mecrasında seyrettiğiniz her şey kötü değildir. doğru okumaya gayret etsinler. Türk dizilerini küçümsemesinler. Sektör olarak emekçilerin hakları yerlerde olsa da kalite olarak baya yukarıdayız aslında. Ve gerçekten çok iyi aktör ve aktrislerimiz var.
TV aptal kutusu değildir. Aptallık kişisel bir meseledir...
Ahahahhahaha

Oyy oyy yaptığım en ciddi röportaj oldu bu :)
Bana vakit ayırdığın için çok teşekkür ederim.

Sümüklü papatya:
Her zaman çiçeeem.
Ne demek.
Ben teşekkür ederim asıl.

Ben çok keyif aldım okuyanlar da eminim çok keyif alacaktır.

Bir röportajı daha bitirirken Sümüklü Papatya’nın peşine düşmesi muhtemel “menşur“ olma hayali kuranlar ve Kore drama fanlarını düşünüyorum.
Twitter’dan Suretleri yani siz her biri ayrı ayrı özel insanları tanımaya devam edeceğiz. 
Takipte kalın :)


Yorumlar

Popular Posts

Nobahari

Ben, Kirke

Ahlat Ağacı