Game Of Thrones finaline dair bir kaç satır ( Spoiler İçerir)



"Winterfell kışı zorludur balam, 
buz tutar yiğitlerin bıyığı. 
Winterfell'de kaskatı, dimdik ölür adam, 
kabullenmez yılgınlığı... "

8 yıllık maceramız son bulurken iki kelam etmek gerekiyordu. Bu diziye başlarken ergenlikten yeni sıyrılmış ponçiklerdik. Şimdi ilkokul bebelerinin "teyzeee" diye seslendiği kimseler olduk. Ben kendi adıma dizi serüveninden yara almadan çıktım. Bu arada dünyaya gelen 3 yeğenimden birine Arya ismini vermemiş olmaktan bahsediyorum tabii ki.

Son sezonu bir çok insan beğenmedi. Açıkcası benim de pek içime sinmedi. Yani 2020'nin Nisan ayının 2. pazartesisi oturup 9.sezonun 1.bölümünü bekleyebilirim.Yaparım bunu.

Bu sezona başlarken tek bir şeye odaklanmıştık. Ölüler ve dirilerin savaşı. Night King duvarı aşmış kuzeye geliyordu. Jon Snow birleştirici güç rolünü üstlenmiş kadınlar arasında bir o yana bir bu yana savruluyordu. Cersie her zaman ki gibi son anda satışa getirdi herkesi. Dizi tarihi boyunca çizgisinden 1 adım kaymayan tek kişi Cersie sanıyorum. Jamie "bir elim yok ama az buçuk onurum var" diye kuzeyin yollarına düşerken Cersie, üstad yaşar nuri qyburn ve frankestein'ı ile çekirdek çitleyip olan biteni izlemeye koyuldu.

7. sezondan neredeyse 2 yıl sonra yayınlandı final sezonu. Diğer sezonlarda hep "ah şu kardeşler bir kavuşsa" diye diye izlerdim. 1. Sezondan itibaren dağılan Strak çocukları başlarına gelen onlarca kötü şeyden sonra nihayet kavuştular ama biz bunu tam olarak idrak edemedik. Bu kadar ara verilmesi kesinlikle hataydı. Etkileyiciliği azalttı. Sadece bir bölümün onların kavuşmalarına ayrılmasını isterdim. Herkes az çok başına gelenleri anlatırdı. Bran yine " ben zaten hepsini biliyorum yeaa" diye otururdu ama seyirci için güzel bir bölüm olurdu. Bağlarının ne kadar kuvvetli olduğunu görürdük.

Sezonun herhalde tek iyi bölümü Night King ile savaşılan bölümüydü. 6. bölümde olması gereken savaşı neden 3.bölümde izliyoruz endişesi ile oturdum ekran başına. Ölüler bu kadar çokken ve ejderhalardan biri Night King'in emrine girmişken bizimkilerin işi zor görünüyordu. Gözlerim bir başka ölü diriltici kişiyi aradı o da tabii  Melisandre reyizdi. Geldiğini görünce rahatladım. Sevdiğimiz biri ölürse diriltir falan diye düşünüyordum ama olmadı. Melisandre neden Sir Jorah'ı diriltmedi. Belki de Dany'yi durdurabilecek tek kişiydi. Her zaman doğru kararlar vermesini sağladı. Senaristin bu herzeyi yiyeceğinin sinyalini burda almalıydık ama neyse.

Night King'in Bran'la olan bağını hiç bir zaman öğrenemeyeceğiz. Bran'ı öldürrmek için mi geldi gerçekten ? Hafızasını yok edip insanlığın geçmişini silmek istiyordu ama bunu böyle "Toplaşın kavgaya gidiyoruz" tarzı yapması biraz absürt olamdı mı? Yani bu adamın derdi neydi arkadaş. Neden didindi durdu? Ölüyü diriltti, diriyi öldürttü. Kendini garip bir " sörkıla" soktu. Ejderhaya cirit atan herif Bran'ı öldüremez miydi ? Hadi ordan.
Yalnız şu finali izleyince o tahtta seni görmek istedim Gece kralı.

Karakter olarak en iyi gelişimi zaten güçlü bir insan olacağının sinyalini ilk bölümden veren Arya gösterdi. Nigth King'i öldürmesine çok şaşırmadım o yüzden. Onun için eğitildi ve bir şekilde son bulması gereken savaşı bitirdi. Sansa da onun kadar iyi geliştirdi kendini fakat buna mecbur kaldı. Finalde herkes Bran'ın kral olmasını kabullenmişken yapmış olduğu "Winterfell benim olacak gralıçası ben olacam" çıkışı bundan sebepti. Anası kılıklı.

Tyrion, dizi senin hayatını anlatmak için yola çıkmış olsaydı bu finali bile başarılı bulurdum. Duygularına yenik düştüğün ve bunu küçük bir insan olmanın verdiği zorluklarla harmanlayıp aykünü düşürdüğün zamanlar oldu. Son sezon içimi en çok parçalayan sen oldun. Jamie ile vedalaşmanız gerçekten çok dokunaklıydı. Jamie'nin altın elini eminim anı diye almışsındır. Ejderhalardan birini sen sürmeliydin. Hep bunu görmeyi hayal ettim ama belki Drogon ile bir yerlerde buluşursunuz.

Jon Snow. Sen hakikaten hiç bir şey bilmiyormuşsun be evladım. Dizinin başından beri girdiğin Küçük Emrah Sendromundan bir türlü kurtulamadın. Aslında White Walker'larla savaşırken babanın adını alan Rhaegal'i sürme şerefine nail olmuş olman çok güzel bir hareketti. Bu bir işaret mi dedim ama onda da Ejderha'yı murdar ettin. Yine tam kendini topluyor bu çocuk derken sevdiğin kadının bibin olduğunu öğrendin. Bu herkesi yıkar kabul fakat senin hezeyanların hep gereksiz yere uzun sürdü. Zaten liderdik vasfın yoktu. Tahtta gönlün de yoktu senin ki baya mutlu son oldu o zaman.

Dany. Khaleesi. Şu King's Landing'in önü bir uzun alan, bir tek seni sevdim gerisi yalan. Sen gerçek anlamda zalımın kızıydın. Kendini yoktan var ederken 3 tane de Ejderha getirdin dünyaya. Seni o tahtta görmeyi çok isterdim ama sırf azcık kan şekerin düştü diye koca şehri çoluk çocuk demeden yakman beni yıktı. Babana yapılanı unutmadın ama babanın yaptıklarını nasıl unuttun onu aklım almadı. Normalde sen öldüğünde benim helva kavurmam, 40 gün yas tutmam falan gerekirdi ama sahne o kadar kötüydü ki üzülmedim bile. Gittiğin yerde Khal Drogo ve biricik yavruna kavuşmuşsundur umarım.

Ali Haydar Drogon. Benim canım evladım. Sen bu dizideki en zeki karakterdin. Demir tahtı yok etmen, katliam için dahi olsa ananın emirlerinden asla çıkmaman, ona sadakatin her daim tüylerimi diken diken etti. İyi bir evlat oldun. Seni hep seveceğim.

Bu kadar duygusallık yeter. Sezon eleştirisi diye başlayıp sevgiliye veda mektubuna çevirdim ortalığı. Evet final belki bizim istediğimiz gibi olmadı ama 8 sene bizi kah ağlatıp kah güldürdüler. Ben çok fazla şeyle bağ kuramam. Hele bu kadar uzun soluklu. O yüzden yeri kalbimde ve anılarımda daima olacak.

Bir kaç laf da sosyal medyadan " hir yirdi geym of tırons bıktık artık yiia" diye bağrınıp duranlara etmek istiyorum. Sevdiğimiz bir dizinin finalini elbetteki konuşacağız. Filmler, diziler, kitaplar insanları hayata bağlar. R.r. Martin'in üstadı Tolkien bir kaçış edebiyatı ustasıdır. Martin de ustasının izinden gitmiştir. Kaçış edebiyatı nedir bir araştırın isterim. Hayatınıza biraz güzellik katmanızı dilerim.

Sevgiyle :)

Not: Bir çok karaktere değinemedim farkındayım. Uzun bir veda yazısı yazmak planlarım arasında. En kısa zamanda yayınlayacağım.


Yorumlar

Popular Posts

Nobahari

Ben, Kirke

Ahlat Ağacı